ПРО ШКОЛУ


ЛАСКАВО ПРОСИМО
до Новокостянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

Новокостянтинівську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів Новокостянтинівської сільської ради Приазовського району Запорізької області введено в експлуатацію в 1970 році з проектною потужністю 100 місць.Тип навчального закладу: загальноосвітні навчальні заклади І-ІІ ступенів.Адреса навчального закладу:72452, Запорізька область, Приазовський район, село Новокостянтинівка, вулиця першотравнева, будинок 35.Навчальний заклад працює за п'ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні: субота, неділя, святкові.Щоденний графік роботи: з 8:00 до 17:00.Мова навчання: українська.Новокостянтинівська ЗОШ І-ІІ ст. згідно з чинним законодавством керується відповідними нормативно-правовими документами для загальноосвітніх навчальних закладів.У закладі створено безпечні умови для учасників навчально-виховного процесу. Щорічно перед початком навчального року складається акт готовності до нового навчального року. Наявні затверджені Правила внутрішнього трудового розпорядку, план роботи школи на навчальний рік, де передбачено заходи з охорони праці. Посадові обов'язки працівників, інструкції з техніки безпеки, охорони праці й безпеки життєдіяльності поновлюються й затверджуються наказами навчального закладу у відповідний термін. Інструкції складено згідно з Положенням про розробку інструкцій з охорони праці.Адміністрацією школи здійснюється контроль за дотриманням безпечних умов праці, попередження травматизму учасників навчально-виховного процесу. Дані питання розглядаються на нарадах при директорі, педегогічних радах, батьківських зборах. Приймаються відповідні управлінські рішення.В класних кімнатах, кабінетах, спортивній залі, їдальні оформлені куточки з безпеки життєдіяльності, вчителі-предметники ведуть записи інструктажів з охорони праці та техніки безпеки.Суспільна оцінка громадськості, анкетування учнів, вчителів, батьків є свідченням того, що наш навчальний заклад є культурним осередком с. Новокостянтинівка та сприяє навчанню, вихованню, розвитку дітей. 

Презентація Новокостнянтинівської ЗОШ І-ІІ ступенів

Ліпдаб Новокостянтинівської ЗОШ І-ІІ ступенів

СТАТУТ 

НОВОКОСТЯНТИНІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІ СТУПЕНІВ ОЛЕКСАНДРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ 

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ


І. Загальні положення

1.1.Новокостянтинівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Олександрівської сільської ради Запорізької області здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, чинного законодавства, у тому числі Законів України „ Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Положення про середній загальноосвітній навчально – виховний заклад, власного Статуту і за своїми організаційно – правовими формами належить до комунальної власності.

1.2. Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу: індекс:72452, Запорізька область, Приазовський район, с. Новокостянтинівка, вулиця Першотравнева, будинок 38А,  телефон 96-5-23.

1.3. Загальноосвітній навчальний заклад є юридичною особою, має гербову печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунки в банківських установах.

1.4. Власником будівлі навчального закладу є Олександрівська сільська рада. Власник через уповноважений орган управління освітою – ВОКМСТАР Олександрівської сільської ради здійснює фінансування школи, її матеріально – технічне забезпечення, надає необхідні будівельні споруди, землі, інженерні комунікації, обладнання, транспортні засоби, організовує ремонт і будівництво приміщень, їх господарське обслуговування, харчування дітей.

1.5. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалі­зації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

1.6. Головними завданнями навчального закладу є:
-        забезпечення реалізації права громадян на повну загальну серед­ню освіту;
-        виховання громадянина України;
-        виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народ­них традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цін­ностей українського народу та інших народів і націй;
-        формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної са­мосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самови­значення;
-        виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
-        розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, науко­вого світогляду; реалізація права учнів на вільне формування полі­тичних і світоглядних переконань;
-        виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я ін­ших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та пси­хічного здоров'я учнів;створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.7. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституці­єю України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.
1.8. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним статутом.

1.9. Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, сус­пільством і державою за:
-        безпечні умови освітньої діяльності;
-        дотримання державних стандартів освіти;
-        дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освіт­ньої, виробничої, наукової діяльності;
-        дотримання фінансової дисципліни.

1.10. У навчальному закладі визначена українська мова навчання, поглиблене вивчення предметів запроваджується згідно рішення педагогічної ради при наявності кадрів та умов. Освітню діяльність здійснює згідно ліцензій, які видаються управлінням освіти облдержадміністрації.

1.11. Навчальний заклад має право:
-        проходити в установленому порядку державну атестацію;
-        визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власником визначати варіативну частину робочого навчального плану;
-        в установленому порядку розробляти і впроваджувати експери­ментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
-        спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними
-        інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експеримен­тальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
-        використовувати різні форми морального і матеріального заохо­чення до учасників навчально-виховного процесу;
-        бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;
-        отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
-        залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні над­ходження у порядку визначеному законодавством України.

1.12. У навчальному закладі створюються та функціонують методичні об’єднання вчителів початкових класів, класних керівників, творчі групи, постійно діють семінари, педагогічні консиліуми та інші форми методичної роботи.

1.13. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації
забезпечуються власником і здійснюються сімейними лікарями  та фельдшерсько-акушерським пунктом с. Новокостянтинівки.

1.14. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фі­зичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

2. Структура і основна діяльність школи

2.1.Школа є школою двох ступенів:
1 – початкова школа (4 роки);
2 – основна школа (5 років).
2.2. З дітьми, що не в змозі відвідувати заняття за умов тривалої хвороби, навчання проводяться індивідуально.

2.3. Позакласне навчання і виховання є невід’ємною частиною навчально – виховного процесу і спрямовуються на розвиток здібностей і талантів дітей, задоволення їх інтересів, духовних запитів.

2.4. За рахунок коштів батьків та інших добровільних внесків можуть додатково надаватись освітні послуги для розвитку здібностей дітей, задоволення їхніх освітніх інтересів.

2.5. Школа працює в режимі, що визначається існуючими санітарно – гігієнічними нормами та правилами внутрішнього трудового розпорядку.

3. Організація навчально-виховного процесу

3.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно, відповід­но до перспективного та річного плану.
В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти Приазовської райдержадміністрації.

3.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти та науки України із конкретизацією варіативної складової і визначеннням профілю навчання. Робочий навчальний план навчального закладу державної і комунальної форм власності погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти райдержадміністрації.У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

3.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні пра­цівники даного навчального закладу самостійно добирають програ­ми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, ди­дактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття осві­ти на рівні державних стандартів.

3.4. Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за семестровою системою навчання.

3.5. Зарахування учнів до навчального закладу здій­снюється за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зраз­ка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
В разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності осо­бової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки Укра­їни зразка.

3.6. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що перед­бачений робочим навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і за­кінчуються не пізніше 1 липня наступного року.
Навчальний рік поділяється на семестри.

3.7. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види дія­льності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

3.8. За погодженням з відділом освіти районної державної адміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

3.9. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах — 35 хвилин, у других — дев’ятих — 40 хвилин. Зміна тривалості уроків допуска­ється за погодженням з відділом освіти райдержадміністрації та Приазовською районною санітарно - епідеміологічною службою України.

3.10. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визнача­ється розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і затверджується директором.
Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.
Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у навчально­му закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та ін­ші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

3.11. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предме­ту визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

3.12. У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у на­вчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досяг­нень учнів, ведеться тематичний облік знань.
У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у другому – дев’ятому — за 12 бальною системою.
У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчаль­ний рік та державну підсумкову атестацію.

3.13. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінюван­ня доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

3.14. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається чинним законодавством України в галузі освіти.

3.15. При переведені учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.
3.16. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закін­чили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту за­гальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсум­кової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається чинним законодавством України в галузі освіти.

3.17. Учням, які закінчили певний ступень навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
-        по закінченні початкової школи — табель успішності;
-        по закінченні основної школи — свідоцтво про базову загальну середню освіту.
3.18. За успіхи у навчанні для учнів встановлюють­ся така форма морального заохочення: Похвальний лист.

4. Учасники навчально-виховного процесу

4.1. Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвіт­ньому навчальному закладі є:
-        учні;
-        керівники;
-        педагогічні працівники;
-        бібліотекар;
-        інші спеціалісти;
-        батьки або особи, які їх замінюють.

4.2. Права і обов'язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.

4.3. Учні мають право:
-        на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу на доступ до інформації з усіх галузей знань;
-        брати участь у різ­них видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
-        брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
-        брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо ор­ганізації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
-        брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
-        на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізично­го насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
-        на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

4.4. Учні зобов'язані:
-        оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, під­вищувати загальнокультурний рівень;
-        дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
-        бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
-        дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
-        брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
-        дбати про особисту безпеку та безпеку оточуючих;
-        дотримуватися правил особистої гігієни.

4.5. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бу­ти особи з високими моральними якостями, які мають відповідну пе­дагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійсню­ють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє ви­конувати професійні обов'язки.

4.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодав­ством України про працю, Законом України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.

4.7. Педагогічні працівники мають право на:
-        захист професійної честі, гідності;
-        самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров'я учнів;
-        участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
-        проведення в установленому порядку науково-дослідної, експе­риментальної, пошукової роботи;
-        виявлення педагогічної ініціативи;
-        позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
-        участь у роботі органів громадського самоврядування навчально­го закладу;
-        підвищення кваліфікації, перепідготовку;
-        отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку ви­значеному законодавством України;
-        на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення від­повідно до чинного законодавства.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професій­них обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

4.8. Педагогічні працівники зобов'язані:
-        забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисцип­лін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових держа­вних вимог;
-        сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
-        сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
-        настановленнями і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
-        виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, стар­ших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
-        готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
-        дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
-        захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного на­сильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
-        постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну май­стерність, загальну і політичну культуру; виконувати статут навча­льного закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
-        виконувати накази і розпорядження керівника навчального за­кладу, органів управління освітою;
-        брати участь у роботі педагогічної ради.

4.9. У навчальному закладі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм вла­сності. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років від­повідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

4.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують ста­тут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не ви­конують посадових обов'язків, умови колективного договору (конт­ракту) або за результатами атестації не відповідають займаній поса­ді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

4.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
-        обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
-        звертатись до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
-        брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;
-        на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.

4.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:
-        забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної се­редньої освіти за будь-якою формою навчання;
-        постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, ство­рювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
-        поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, дер­жавної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цін­ностей інших народів;
-        виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

4.13. Представники громадськості мають право:
-        обирати і бути обраними до органів громадського самоврядуван­ня в навчальному закладі;
-        сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;
-        брати участь в організації навчально-виховного процесу.

4.14. Представники громадськості зобов'язані:
-        дотримуватися статуту навчального закладу, виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування;
-        захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства;
-         пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

5. Управління школою і її кадрове забезпечення

5.1. Управління навчальним закладом здійснюється відділом освіти Приазовської райдержадміністрації. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
Директор навчального закладу призначається і звільняється з посади відділом освіти райдержадміністрації. Призначення та звільнення заступників директо­ра здійснюється відділом освіти за поданням директора з дотриманням чинного за­конодавства.

5.2. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є загальні збори колективу, що скликається не менше одного разу на рік.

5.3. В Новокостянтинівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів діє рада навчального закладу.
5.3.1. Метою діяльності ради є:
-        сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
-        об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
-        формування позитивного іміджу та демократичного стилю управ­ління навчальним закладом;
-        розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
-        підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу.
5.3.2. Основними завданнями ради є:
-        підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємо­дії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
-        визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвит­ку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
-        формування навичок здорового способу життя;
-        створення належного психологічного клімату в навчальному закладі;
-        сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
-        підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-        сприяння організації дозвілля і оздоровлення учнів;
-        підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
-        ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;
-        стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
-        зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
5.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педаго­гічного колективу, учнів II ступеню навчання, ба­тьків і громадськості. Визначається наступна кількість делегатів:
-        працівники закладу – 2;
-        учні – 2;
-        батьки і представники громадськості – 2.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно на загальних зборах.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
5.3.4. Рада навчального закладу діє на засадах:
-        пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів осо­би, суспільства, держави;
-        дотримання вимог законодавства України;
-        колегіальності ухвалення рішень;
-        добровільності і рівноправності членства;
-        гласності.
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи ди­ректора навчального закладу, засновника, а також члена­ми ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявно­сті на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Ста­туту навчального закладу, доводяться в 7-и денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють та громадськості.
У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчально­го закладу.
5.3.5. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організаці­єю навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та куль­турно-масових заходів.
5.3.6. Рада навчального закладу:
-        вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності на­вчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
-        спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи на­вчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
-        разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням стату­ту навчального закладу;
-        затверджує режим роботи навчального закладу;
-        сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрун­товуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого са­моврядування;
-        погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
-        заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його за­ступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
-        бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорен­ня питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
-        виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліп­шення організації позакласної чи позашкільної роботи з учнями;
-        виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
-        вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального за­охочення учасників навчально-виховного процесу;
-        розглядає питання родинного виховання;
-        бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в об­стеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в неспри­ятливих соціально-економічних умовах;
-        сприяє педагогічній освіті батьків;
-        сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодич­них видань;
-        розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої осві­ти учнями;
-        організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
-        розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
-        вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
-        може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих на­прямів роботи.
Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

5.4. При навчальному закладі за рішенням ради може створюватися і діяти піклувальна рада.

5.5. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступно­сті загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення про­блем навчання і виховання.
5.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:
-        сприяння виконанню законодавства України щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти;
-        співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприєм­ствами, установами, навчальними закладами, окремими громадяна­ми, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;
-        зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоров­чої бази навчального закладу;
-        організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
-        вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фо­нду загальнообов'язкового навчання;
-        запобігання дитячій бездоглядності;
-        сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;
-        стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
-        всебічне зміцнення зв'язків між родинами учнів та навчальним закладом.
5.5.2. Піклувальна рада формується з представ­ників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, органі­зацій, навчальних закладів, окремих громадян.
Члени піклувальної ради обираються на засіданні ради навчального закладу шляхом голосування простою біль­шістю голосів.
Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника загальноосвітнього навчального закладу.
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на його місце обирається інша особа.
5.5.3. Піклувальна рада діє на засадах:
-        пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
-        дотримання вимог законодавства України;
-        самоврядування;
-        колегіальності ухвалення рішень;
-        добровільності і рівноправності членства;
-        гласності.
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому при­сутні не менше двох третин її членів.
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відо­ма колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, гро­мадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.
5.5.4. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
Голова піклувальної ради:
-        скликає і координує роботу піклувальної ради;
-        готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
-        визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
-        представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та ор­ганізаціях з питань, віднесених до її повноважень.
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повнова­ження членам піклувальної ради.
5.5.5. Піклувальна рада має право:
-        вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загально­освітнього навчального закладу про­позиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;
-        залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;
-        вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;
-        стимулювати творчої праці педагогічних працівників, учнів;
-        брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосу­ються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
-        створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

5.6. Директор навчального закладу:
-        здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раці­ональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
-        організовує навчально-виховний процес;
-        забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
-        відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
-        створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та поза­шкільній роботі, проведення виховної роботи;
-        забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
-        підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-        забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства


Немає коментарів:

Дописати коментар